PUBLIKATIONEN:
Leiber, T. (2022) Performance data governance and management of learning and teaching in higher education:
the SQELT project [guest editorial]. Quality in Higher Education 28(1), pp. 6-10.
Leiber, T. (2022) Justifying, contextualising and operationalising performance indicators of learning and teaching:
the role of theories and practice of learning and teaching. Quality in Higher Education 28(1), pp. 120-140.
evalag – Newsletter Nr. 27 (Oktober 2022) 6
Leiber, T. (2022) Digital Transformation in Higher Education Learning and Teaching: The Quality Digital Liter- acy We Need. In: B. Broucker, R. Pritchard, C. Milsom & R. Krempkow (Eds.) (2022) Transformation Fast and Slow: Quality, Trust and Digitalisation in Higher Education. Leiden: Brill, 55-77.
Leiber, T. (2022) The (future) University as a Strategic Open Republic: Required Quality Literacies in Strategy, Management, Practice and Culture. In: S. Harris-Huemmert, P. Pohlenz & L. Mitterauer (Eds.) (2022) Hoch- schulen neu denken! Herausforderungen, Risiken und Chancen. Münster: Waxmann, 15-47.
VORTRAG:
Auf der 25. Jahrestagung der DeGEval (Gesellschaft für Evaluation), die zum Thema „Machtwissen? Evaluation zwischen Evidenz und (Mikro-)Politik“ vom 14.-16. September 2022 an der Pädagogischen Hochschule Oberösterreich in Linz (Österreich) stattfand, hat Theo Leiber einen Vortrag mit dem Titel "Macht und Evaluation im Hochschulbereich. Eine qualitative Exploration" gehalten. Der Foliensatz ist abrufbar unter
www.evalag.de/publikationen